sobota, 14 grudnia 2013

Grzane wino



Pewnie, część z Was dzisiejszy dzień spędzi jeszcze na poszukiwaniu ostatnich prezentów dla najbliższych. Ja, wybieram się jutro i nie chce nawet myśleć o kolejkach do kasy:)
 Swoją drogą z duuużą pomocą przyszły mi w tym roku sklepy internetowe, gdzie zrobiłam większość świątecznych zakupów. 
Teraz pozostaje tylko wyczekiwać kuriera niczym Świętego Mikołaja:)
Dlatego, dla wszystkich zmęczonych przedświąteczną gonitwą za prezentami, proponuje umilenie  wieczoru grzanym winem.







Grzane wino

składniki (dla  4 osób)

1 butelka (750ml) czerwonego wina półsłodkiego lub słodkiego
1 jabłko
6-8 plastrów pomarańczy
3-6 łyżeczek cukru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki imbiru (zmielonego)
1/2 łyżeczki kardamonu (ja użyłam ziaren)
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
15 goździków
2-3 gwiazdki anyżu


wykonanie:

Wino z cukrem i przyprawami podgrzewamy w garnku na średnim ogniu. Dodajemy owoce pokrojone w plastry. Mieszamy wszystko razem, pilnując by wino się nie zagotowało.
Przygotowujemy kubki (lub wysokie szklanki z uchem) i wlewamy wino przelewając je przez sitko. 
Dodajemy owoce, które podgrzewaliśmy razem z winem i gotowe!






Spokojnego dnia i mile spędzonego wieczoru:)

życzę Ja.

2 komentarze:

  1. Grzane wino bardzo lubię tylko puzniej te ciemne ząbki po wypiciu tych pyszności mnie złoszczą . Szczególnie jak się je pije gdzieś poza domem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jednak, jego pyszny smak rekompensuje tą małą (zębową) niedogodność:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń