poniedziałek, 12 maja 2014

Ciastka owsiane z żurawiną i rodzynkami


Ostatnio mój blog obfituje w przepisy różnego typu. 

Spowodowane jest to po pierwsze moja słabością do słodkości wszelakich.
 
 Wiadomo jednak,że te przygotowane w domu są dużo zdrowsze (i mniej idą w boczki) niż kupne:)

Dodajmy do tego jeszcze pochmurny i wietrzny weekend, skłaniający do bycia w domu i próbowanie nowych przepisów. 

M  w ten weekend zajął się przygotowywaniem pysznych obiadów. 

Ja, natomiast w tak zwanym międzyczasie wykorzystałam 15 minut w kuchni na przygotowanie 
( już po raz drugi) zbożowych ciastek.






składniki: (na ok 30 sztuk)

1,5 szklanki płatków owsianych
1/2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki żurawiny/ lub rodzynek ( ja wymieszałam żurawinę z rodzynkami)
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli
220g masła w  temp. pokojowej
1/2 szklanki ciemnego brązowego cukru
1 duże jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

wykonanie:

Piekarnik nagrzewamy do temp.180 stopni.
W średniej wielkości misce mieszamy płatki z mąką, rodzynkami,żurawiną,solą i sodą.
Odstawiamy.
W większej misce lub garnku za pomocą miksera ucieramy masło z cukrem. Następnie dodajemy jajko i ekstrakt waniliowy. 
Stopniowo do masy dodajemy suche składniki cały czas mieszając.





Dwie blachy pokrywamy papierem do pieczenia. Porcje wielkości łyżki stołowej układamy z odstępem na blaszce.






Pieczemy 12-16 min. Po wyjęciu z piekarnika studzimy ciastka na kratce. 
Gotowe














Smacznego!



ps. udało mi się po wielu ,ale to wielu godzinach znaleźć sukienkę na ślub. Jak pomyślę o tym ponad
 4 godzinnym maratonie po sklepach to jeszcze mnie nogi bolą.
Ale jest!  Wisi spokojnie w mojej szafie:)




Pozdrawiam Was Kochani i słońca życzę,( bo nam go ostatnio brakuje).


:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz