czwartek, 29 stycznia 2015

Dziecinnie proste ciastka zbożowo-bananowe



Jestem!Żyję! 

Powróciłam do zdrowia ,do siebie i do pichcenia:)

To, chyba Wasze życzenia szybkiego powrotu do zdrowia tak na mnie podziałały!

Jednak na razie nie szaleję i dietka cały czas obowiązuje. 

Kolejny gar rozgrzewającego rosołu się gotuje,żeby nie było powtórki z rozrywki.

Ale dosyć już o mnie.

 Ostatnio jedna z moich Czytelniczek i młoda mama w jednym poleciła mi przepis na najprostsze ciasteczka świata w sam raz dla maluchów i nie tylko.
A  że mnie zachęcać dwa razy nie trzeba, szczególnie do wypieków słodkości zabrałam się do dzieła:)





Wiem,że nie ustrzegę mojego dziecka od jedzenia słodyczy,jest to nieuniknione, niewykonalne i nie ma co się oszukiwać-daremne.

No chyba,że przygotujemy coś domowego i zdrowego, co zasmakuje naszym Pociechą.

Czego jestem zdecydowaną zwolenniczką!

Powszechnie wiadomo,że nawyki żywieniowe wynosi się z domu i to my-Rodzice je kreujemy.

Tak więc dziś coś pysznego i przetestowanego już przez L:)





Ciasteczka zbożowo-bananowe

(porcja na ok 16 sztuk)

składniki:

2 banany
1 szklanka sezamu
1 szklanka płatków owsianych
1 łyżeczka miodu
szczypta imbiru


wykonanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Przygotowujemy blachę wykładając ją papierem do pieczenia.
Banany rozgniatamy za pomocą widelca. Sezam prażymy na suchej patelni, aż uzyska lekko złotawy odcień.
Mieszamy z płatkami i bananem. Dłonią, lub za pomocą łyżki nabieramy ciasto i  formujemy
 ok. 2cm grubości ciasteczka.
Wkładamy do piekarnika na średnią kondygnację i pieczemy ok.15-20 min używając termoobiegu.


Gotowe!!!






Przepis jest na tyle prosty,że możemy zaangażować nasze dzieci do pomocy. 

Gwarantuję że będą chętne i sprawimy im tym dużą frajdę.

Prawie tak wielką jak jedzenie własnoręcznie przygotowanych ciastek.



Uściski dla Was!!


U nas właśnie  pada śnieg!:)

Znając życie równie szybko się roztopi,ale cieszą oko białe płatki.

W końcu zima w pełni!!

A jak wygląda sytuacja w Polsce? Można gdzieś lepić bałwana?


:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz